Van Port Campbell naar Port Lincoln - Reisverslag uit Port Lincoln, Australië van timmarissa - WaarBenJij.nu Van Port Campbell naar Port Lincoln - Reisverslag uit Port Lincoln, Australië van timmarissa - WaarBenJij.nu

Van Port Campbell naar Port Lincoln

13 December 2013 | Australië, Port Lincoln

Hoi allemaal!

Leuk om alle reacties op de vorige verslagen te lezen!! Een paar dagen en meer dan 1600 kilometer verder hebben we weer veel gezien en gedaan. Tijd voor een nieuw verslagje dus:)

10 december stond een redelijk lange rit vanuit Port Campbell naar Halls Gap op het programma. Halls Gap is een klein stadje dat in het nationaal park 'The Grampians' ligt. De route naar Halls Gap was weer super mooi. Als eerste kwamen we langs 'The bay of islands', een bezienswaardigheid die te vergelijken is met de twaalf apostelen (van het vorige verslag), net zo mooi! Na snel een paar foto's gemaakt te hebben reden we verder.

Eenmaal aangekomen in Halls Gap hadden we snel een leuk hostel gevonden genaamd Tim's Place (heel toepasselijk haha). Op aanraden van Tim, de eigenaar, besloten we om een wandelroute te doen van ongeveer vier uur door The Grampians. Voordat we aan de route begonnen waren kwamen we beestjes tegen waar we op gehoopt hadden: kangaroos!! Een zelfs met een baby in haar buidel, zo schattig! Snel pakten we onze camera en hebben leuke foto's kunnen maken.\

Daarna kon de wandelroute beginnen. Na tien minuten kwamen we er al achter dat het een pittige route was. Alleen maar trappen en ruige paadjes omhoog. Het was echt wel even aanpoten en toen we eenmaal dachten dat we het hoogste uitkijkpunt bereikt hadden, bleek dat we niet de goede route hadden genomen... Even dachten we dat we dat pokke eind voor niets hadden gelopen, maar gelukkig kwamen er nog twee toeristen die wel de goede route liepen dus daar konden wij mooi achteraan. En daar was ie dan, het uitzichtpunt. Zooo hoog, maar ook wel erg gaaf!! Na het fotomomentje liepen we via 'The Grand Canyon' door de mooie natuur weer naar Halls Gap. In totaal hebben we drie uur gelopen. Moe maar voldaan kwamen we terug bij Tim's Place waar de kangaroos zich inmiddels in de tuin hadden verzameld. Eens wat anders dan musjes in de tuin:)

11 december stond eigenlijk in de planning om naar Kingston te rijden. Eenmaal daar aangekomen bleek er niet veel te beleven in de stad, dus besloten we door de reiden naar Adelaide. Een lange dag rijden, maar het voordeel was dat we 12 december de hele dag in Adelaide konden doorbrengen. Vergeleken met Melbourne vonden we Adelaide minder, maar het was prima om voor een dag te verblijven. Het was heerlijk weer, ongeveer 23 graden en zon, dus na dat we de stad gezien hadden zijn we lekker in het park van de zon gaan genieten. Vandaag, 13 december, zijn we vanuit Adelaide naar Port Lincoln gereden om morgen de witte haai van dichtbij te bekijken!! Spannend, maar allebei erg veel zin in!

Het is echt apart hoe rustig het is op de wegen hier. Soms rijden we hele stukken zonder ook maar iemand tegen te komen. Af en toe staan er een paar huizen en vervolgens zijn er weer kilometers land waar niets op staat. Onze Hyundai i20 doet het gelukkig goed! We hebben ook iedere keer geluk met de hostels die we bezoeken. Vaak kiezen we voor een kamer die we moeten delen met twee andere personen, maar hebben die dan voor ons samen omdat het hostel niet volgeboekt is. Gezellig in een stapelbedje:)

Nu snel naar bed om morgen om 6.20 al opgehaald te worden voor de haaien. We zijn benieuwd!

• 13 December 2013 - 14:25

Opa En Oma:

Lieve Tim en Marissa.
    Weer een schitterend reisverslag, wat een belevenis.
    Op naar het volgende, samen lekker genieten.
    Heeeeeel veel liefs Opa/Oma.

• 13 December 2013 - 20:06

Aprenatediender@hotmail.com:

zo dat klinkt allemaal weer helemaal geweldig en 23 graden is ook fijn!!! veel plezier morgen met de haaien zijn benieuwd.
    xxx papa en mama

• 14 December 2013 - 08:55

Danny, Mariska, Revi En Tika:

Hè maris en Tim,

Wat supergaaf om te lezen zeg. En wat een grote afstanden zeg! Even 1600 km ;-) dus ook erg sportief , 4 uurtjes wandelen....

Als ik het tijdverschil goed heb begrepen dan hebben jullie nu al met de haaien gezwommen. Revi vergelijkt jullie met Freek Vonk;-) en vind het vet cool.

Tot de volgende x en blijven genieten.

Groeten van ons

• 14 December 2013 - 13:03

Hennie:

Hoi Tim en Marissa,

Wat een mooie reis maken jullie toch,helemaal niet jaloers hoor!
    Inmiddels de haaien geaaid zeker?
    Ik wens jullie hele mooie maanden, geniet van al het moois!!!!

Groeten uut Gaelemuun.