Shark cage diving! - Reisverslag uit Neptune Islands, Australië van timmarissa - WaarBenJij.nu Shark cage diving! - Reisverslag uit Neptune Islands, Australië van timmarissa - WaarBenJij.nu

Shark cage diving!

14 December 2013 | Australië, Neptune Islands

Zijn we weer!

Vandaag gedoken met de haaien en het was super gaaf, WAUW!!! We werden vanochtend om 6.20 uur opgehaald en naar de haven van Port Lincoln gebracht. Vanaf daar gingen we verder met de boot naar de Neptune Islands om de witte haai te zoeken. De kapitein gaf van te voren aan dat het water ruig was dus dat de boot waarschijnlijk veel zou schommelen. Dat hebben we geweten! We zaten gezellig samen in een zakje over te geven op het dek van de boot... Zo ziek! Gelukkig ging de misselijkheid redelijk weg toen we stil lagen in het water.

We werden ingedeeld in groep 1, samen met nog vier andere mensen en mochten dus als eerste het water in om de haai te bekijken. Voordat we het water in gingen gooide de kapitein eerst wat bloederige vis in het water om een haai te lokken. Al snel kwam daar een haai op af en konden wij de kooi in. Eenmaal in de kooi gooien mensen van de crew meer bloederige vis in het water zodat de haaien die probeerden te pakken. We hebben drie verschillende haaien gezien en het was zo gaaf!! Ze zwemmen heel dicht langs de kooi en jagen op het aas. Het water was erg helder dus we hebben een paar mooie foto's kunnen maken!

Eenmaal weer op de boot konden we de haaien van bovenaf bekijken. Erg tof om te zien hoe die haaien rond de boot circelen, wachtend op eten. We waren vanavond om 20.30 uur pas weer terug in het hostel en tollen nu nog steeds op onze benen, maar het was het zeker waard!!

Morgen even uitslapen en dan weer een lange rit (8 uur rijden) richting Adelaide om vanaf daar overmorgen (16 december) door te vliegen naar Alice Springs. Weer heel iets anders waar we veel zin in hebben! :)

• 14 December 2013 - 13:35

Laura:

OMG! SCARYYYYYY!

• 14 December 2013 - 13:49

Wim Slebus:

Heerlijk genieten!

• 14 December 2013 - 13:50

Ap En Renate :

Wat een ervaring! Zien er echt eng uit haha gezellig samen in een zakje kotsen

• 14 December 2013 - 14:43

Herman En Betsie:

Wat ontzettend leuk om jullie zo te volgen. Spannend hoor, zwemmen met de haaien. Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben. Wij kijken nu alweer uit naar jullie volgende verslag. Heel veel plezier nog en doe rustig an! Dikke kus

• 14 December 2013 - 18:48

Mandy:

GAAFFF! Op kots zakje naar dan hahah!

• 16 December 2013 - 11:58

Diane:

Hey Marissa & Tim, Wat een ervaring zo met die haaien. Geweldig! Nou heel veel plezier en lekker genieten samen!

• 16 December 2013 - 19:40

Annet Rump:

Hoorde van je moeder dat ik jullie kan volgen ...Heel leuk.
    Spannend zwemmen met haaien. Jullie zijn bezig met een hele mooie
    Reis. Veel succes en ben benieuwd naar de verhalen. Hartelijk groet annet

• 29 December 2013 - 20:32

Maria-louisa:

geweldig wat mooi dit is echt te gek meid