Outback! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van timmarissa - WaarBenJij.nu Outback! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van timmarissa - WaarBenJij.nu

Outback!

19 December 2013 | Australië, Alice Springs

Palya!

Het woord voor hoi en nog veel meer andere dingen in aboriginal taal. Ja, ja, we leren hier ook nog wat ;-)

Een vlucht en heel veel kilometers rijden verder hebben we weer veel gezien! Na Port Lincoln zijn we weer terug naar Adelaide gereden om vanaf daar het vliegtuig te pakken naar Alice Springs. We raken al gewend aan de vele kilometers die je hier maakt. Om de hoek is hier zo'n 300 kilometer!

Eenmaal aangekomen in Alice Springs besloten we om met een driedaagse tour de outback te verkennen (18,19,20 december). De eerste dag bestond vooral uit veel rijden. Na een lange rit kwamen we aan bij Kings Canyon. Heel mooi park met super mooie uitzichtpunten!! Gelukkig was het die dag nog niet zo warm, de temperatuur kan flink oplopen! Na Kings Canyon reden we verder om ergens in the middle of nowhere ons slaapzakken neer te leggen en een kampvuur te maken waarop ons eten bereid kon worden. Geen douche en geen stromend water, maar het was super gezellig!

De volgende dag stond Kata Tjuta en Uluru op het programma. Kata Tjuta bestaat uit verschillende rotsen waar we weer een mooie wandeling hebben gemaakt met veel foto's. Daarna kwam de rots waar we voor kwamen, Uluru! Helaas was het bewolkt en hebben we geen mooie zonsondergang kunnen zien, maar de rots is indrukwekkend. Er is niets in het landschap en dan ineens staat er zo'n mega rots, super gaaf!! Na de zonsondergang op naar een iets luxere camping waar douches waren, dat was wel fijn na veel gezweet te hebben van de wandelingen.

Volgende morgen werden we vroeg gewekt om te ontbijten bij de zonsopkomst van Uluru. De wolken waren redelijk weg getrokken en de lucht kleurde in allerlei mooie kleuren, super mooi! Als afsluiter hebben we nog een route om Uluru gelopen van meer dan 11 kilometer, zo groot is de rots. De temperatuur was inmiddels opgelopen tot 44 graden, dus het was tijd om te gaan. We waren blij toen we bij het hostel waren en een duik konden nemen in het zwembad. Heel even misten we de temperatuur in Nederland, heeeel even maar :-).

We hebben de tour afgesloten door met hele groep te eten in een bar, weer erg gezellig! De aboriginals zijn niet leuk hier. Ze zijn allemaal high van de lijm en we zagen er net een die in elkaar geslagen werd door zijn vrouw. Heel dubbel als je net een mooie tour hebt gedaan waarin veel verteld werd over hun cultuur... Morgen vliegen we door naar Brisbane. Weer een ander stukje Australië waar we erg benieuwd naar zijn!

• 19 December 2013 - 18:18

Opa En Oma:

Lieve Tim en Marissa.
    Wat is dit weer een prachtig reisverslag.
    Wel weer een belevenis he'.
    En er komt nog zo veel meer.
    Marissa en Tim nog bedankt voor de mooie kaart, was wel een verrassing.
    Maar heb nu wel een mooie foto van jullie, ook nog bedankt voor de mooie cadeau,s.
    Ben er heel blij mee, nou genieten jullie maar weer van al dat moois.
    Liefs en dikke kn van ons doei xxxxxx

• 19 December 2013 - 21:15

Herman En Betsie:

Wat een prachtig verslag weer! Groetjes!

• 19 December 2013 - 21:50

Pa En Ma:

he maris en tim nou wat een avontuur weer, Brisbane word vast ook helemaal geweldig!!!
    goeie vlucht, en we horen weer van jullie. lfs van ons en een pootje van Dexter xxxx

• 20 December 2013 - 01:49

Ineke Postnl:

Hoi Maris .. na lang zoeken op jou naam heb ik je denk ik gevonden.?
    Ik wou je toch even een berichtje doen,ik hoop dat jullie het naar je zin hebben
    en ik wens jullie namens vkl hele fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar natuurlijk !!

• 20 December 2013 - 20:30

Hennie:

Weer met plezier jullie verslag gelezen, blijf genieten!!!!!

• 20 December 2013 - 22:27

Joyce:

Hoi hoi vanuit kampen,wat ontzettend leuk om jullie te volgen,en wat schrijf je dit leuk maris
    En wat een belevenissen allemaal,blijf jullie volgen.

Groetjes van de gansjes

• 29 December 2013 - 20:41

Maria-louisa :

wat een mooie dingen maken jullie mee geweldig