Van Alice Springs naar Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van timmarissa - WaarBenJij.nu Van Alice Springs naar Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van timmarissa - WaarBenJij.nu

Van Alice Springs naar Brisbane

24 December 2013 | Australië, Brisbane

Goedenavond!

Allereerst allemaal een fijne kerst gewenst namens ons! Leuk weer om de reacties op het vorige verslag te lezen :-)

Wij hebben totaal geen kerstgevoel. Kerstbomen en kerstverlichting en meer dan 30 graden past toch echt niet bij elkaar!

Na een top tijd in de outback zijn we inmiddels sinds gister in Brisbane. 20 december zijn we vanuit Alice Springs via Sydney naar Brisbane gevlogen. Op het vliegveld stond weer een huurauto voor ons klaar. Dit keer is de huurauto een grijze Hyundai i20, leuk bakkie! Nadat we de huurauto hadden opgehaald besloten we direct door te rijden naar Rainbow Beach.

In Rainbow Beach hebben we geslapen en de volgende dag (21 december) gingen we met een dagtour naar Fraser Island. Fraser Island is alleen te berijden met een 4x4 auto, het eiland bestaat bijna alleen uit zand. Voordat we naar Australië gingen hebben we bij Tim thuis nog een aflevering gekeken van Yorin Travel waarin ze ook het eiland bezochten. Apart om er dan een paar weken later zelf te zijn! De eerste stop van de dag was bij Lake McKenzie waar we zelf even lekker mochten zwemmen en relaxen, erg fijn! Daarna gingen we lunchen waarbij we steak en worst van de barbecue kregen. We zochten een plekje in de schaduw van de boom en werden direct gewaarschuwd dat we goed op ons vlees moesten passen omdat de kookaburra vogel ons vlees zou afpakken. Ik begon gelijk spichtig om me heen te kijken en Tim zat me uit te lachen, maar nog geen minuut later vloog er een grote vogel naar beneden, landde op Tim's arm en pakte zijn worst! Natuurlijk heb ik toen even heel hard gelachen :-)!

Na de lunch reden we door naar een stukje tropisch regenwoud om daar een korte wandeling te maken. Dit was alweer het einde van onze dag op Fraser Island en we werden weer afgezet in Rainbow Beach. Vanuit daar zijn we via Noosa naar Coolum Beach gereden om daar weer te slapen. Weer een dag voorbij gevlogen!

22 december zijn we een dagje in Coolum Beach gebleven om naar het strand te gaan. Een dagje strand hier is anders dan in Nederland. Op het strand staan twee palen ongeveer 20 meter uit elkaar. Er wordt geadviseerd om tussen de twee palen het water in te gaan, zodat de lifeguards iedereen in de gaten kunnen houden. Bijna iedereen luistert hierna en dat is ook wel verstandig! Even later ging ineens een alarm af en rende iedereen het water uit, bleek dat er een haai was, jakkes!!

23 december zijn we vanuit Coolum Beach naar Brisbane gereden waar we tot 26 december blijven. Onderweg hebben we onze eerste wilde koala in de boom gezien, zo lief!!! We hebben nu naast de koala de kangaroo, emu en nog een paar andere kleine dieren in het wild gezien die hier leven. Elke keer weer leuk als we iets zien. Ook heb ik inmiddels een koala geknuffeld in een park. Heel lief en leuk voor de foto natuurlijk, maar toch ook wel zielig voor die beestjes om de hele dag in een hok te zitten en op de foto te moeten... Dan zien we ze liever in het wild!

Brisbane is ook weer een hele mooie en grote stad. Vandaag zijn we naar een aangelegd strand in de stad geweest en hebben we de stad een beetje verkend. We verblijven de kerstdagen in een studentencomplex waarvan de kamers verhuurd worden omdat de studenten allemaal naar huis zijn voor de vakantie. Ideaal! Niet duur en we hebben bijna het hele complex voor onszelf. De mensen die er nog wel zijn, zijn vooral studenten uit Europa, dus dat is ook nog wel gezellig! Daarnaast staat hier een telefoon waarmee we onze ouders en opa en oma op een goedkope manier even hebben kunnen bellen, grappig hoe dichtbij iedereen dan lijkt!

Groetjes uit Brisbane

• 24 December 2013 - 12:16

Herman En Betsie:

Leuk verslag wederom. Met deze manier van reizen zie je toch wel heel veel. Toch wel lekker om dan ook even op een strandje te luieren. En ja, Kerst met 30 gr. lijkt me wel heel apart. Had graag het gezicht van Tim willen zien op moment dat die vogel er met z'n worst vandoor ging. Ging waarschijnlijk allemaal te snel om foto te maken?
    Nog even en dan is het bij jullie al Kerst. Maak er maar wat van. Groeten en plezier!

• 24 December 2013 - 20:53

Hennie:

Jullie ook fijne Kerstdagen, we hebben wel allemaal een groene Kerst alleen de temp. is wel verschillend.
    Wij gaan niet aan het strand liggen!
    Ik geloof graag dat de dagen voor jullie om vliegen, het verslag laat ons mee genieten van jullie belevenissen.
    Tim je laat je worst toch maar zo niet afpakken? Ha, ha ha

Groetjes en veel vakantie plezier!!

• 25 December 2013 - 07:47

Joyce:

Vervelend hoor om de kerst in de bikini te vieren.ha ha.Wij wensen jullie een hele fijne kerst toe.

Groetjes van de Gansjes

• 26 December 2013 - 14:22

Danny:

Hè reizigers,

Wat lekker kerst op het strand vieren in het warme zonnetje! Volgend jaar maar met z'n allen daar vieren;-)

Revi vraagt of jullie een haai mee willen nemen. En voor Tika een koalabeertje.....

Kerst voor jullie al bijna afgelopen, wij over paar uurtjes richting de bonte os.

Enjoy.