Sydney #2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van timmarissa - WaarBenJij.nu Sydney #2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van timmarissa - WaarBenJij.nu

Sydney #2

06 Januari 2014 | Australië, Sydney

Hellooo allemaal!

Nog een reisverslag vanuit Sydney, onze laatste dagen zijn helaas aangebroken hier...

Twee januari hebben we onze mooie slaapplek in de wijk Waverton verruild voor een kamer op de universiteit van New South Wales. Ook weer een prima plekje!

Tim is het nieuwe jaar gelijk met een avontuur begonnen. Hij heeft 3 januari geskydived!! Toen we 's ochtends wakker werden was het bewolkt en eenmaal aangekomen bij het ophaalpunt was dat nog steeds niet veranderd. Het skydiven was een tijdje gestopt omdat de bewolking te laag hing en het te gevaarlijk was om te springen. Even dachten we dat het niet door zou gaan, maar na een uurtje wachten mochten we dan toch eindelijk naar de plek waar gesprongen kon worden.

Omdat er toch iemand op de spullen moest passen ben ik niet gegaan, natuurlijk was ik ook graag uit het vliegtuig gesprongen (NOT!!). Tim werd begeleid door een jongen die al meer dan 2500 sprongen gedaan had, dus dat zat wel goed. Hij ging ongeveer naar 4.5 km hoogte en na een vrije val van ongeveer een minuut zag ik vanaf de grond de gekleurde parachutes uitgaan. Mooi gezicht! Alles ging goed en hij vond het helemaal geweldig, dus weer een geslaagde dag.

De volgende dag hebben we in Sydney doorgebracht. Er was markt in The Rocks, een wijk in Sydney die ik het leukste vind. Het lijkt heel erg op Italie, zo mooi!

Vandaag hebben we de Blue Mountains bezocht. Per trein zijn we naar het dorpje Katoomba gereisd om vanaf daar de 'Three sisters' te bekijken en een wandeling te maken naar 'Leura cascades' en 'Gordon falls'. Toen we aankwamen bij het uitzichtpunt van de 'Three sisters' viel het ons een beetje tegen. Het uitzicht was geweldig, maar het was zo touristisch en druk! We hebben daar even snel een paar foto's gemaakt en zijn begonnen aan de wandeling, die ongeveer anderhalf uur duurde. Gelukkig was het tijdens de wandeling lekker rustig en kwamen de meeste touristen alleen op de plekken waar je zonder wandeling kon komen. Toch nog een geslaagde dag gehad in de Blue Mountains en mooie dingen gezien!!

We blijven nu nog twee dagen in Sydney en donderdag 9 januari vliegen we door naar Nieuw-Zeeland. Iedereen hier die in Nieuw-Zeeland is geweest zegt dat het nog mooier is dan hier, dus we zijn erg nieuwsgierig. Als we aankomen in Nieuw-Zeeland worden we opgehaald door een Nederlands stel die is geëmigreerd en waar wij mee in contact zijn gekomen door mijn vader's werk. Wij hebben hun nog nooit gezien, de man (Theo) is alleen een keer in Nederland bij ons thuis op bezoek geweest. Voor ons super leuk om die mensen te ontmoeten, we kijken er naar uit!

• 07 Januari 2014 - 14:43

Hennie:

Geweldig!!!!

• 08 Januari 2014 - 14:21

Annet Rump:

Wat een prachtige verhalen en wat een mooie foto,s.
    Het is aan jullie te zien dat jullie genieten.
    Heel veel plezier in Nieuw Zeeland, ben heel benieuwd naar de verhalen.
    Pas goed op je zelf en op elkaar.
    Hartelijke groeten Albert en Annet uit Ijsselmuiden.