Fiordland - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van timmarissa - WaarBenJij.nu Fiordland - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van timmarissa - WaarBenJij.nu

Fiordland

19 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Hoi allemaal!

We zijn inmiddels alweer drie dagen in de omgeving van de mooie fjorden. Het is hier echt zo mooi!!! We kijken iedere dag weer onze ogen uit. Voordat we hier aankwamen zijn we 15 december eerst vanuit Dunedin via Brighton en Owaka naar Curio Bay gereden. Oh ja, als eerst hebben we een nieuwe slaapzak gekocht omdat de (heldere) nachten hier toch wel heel koud zijn!

In Curio Bay had Tim een camping gevonden op de iPad. Op de kaart leek het een mini camping in the middle of nowhere, dus we wisten niet goed wat we konden verwachten. Eenmaal daar bleek het echt een geweldige camping te zijn. De camping lag tussen drie baaien in. In één baai zaten dolfijnen en in de andere twee baaien zaten pinguïns en zeeleeuwen. Super leuk om te zien. Vanaf de kliffen van de baai hadden we ook een geweldig uitzicht over de baaien. Wat een geluk dat we deze camping hadden gevonden!

De volgende dag rijden we naar Invercargill, zoeken daar weer een camping en gaan even de stad in. De natuur in Nieuw-Zeeland vinden we super mooi, maar de steden stellen echt niets voor. Het centrum van Invercargill hebben we dan ook snel gezien en we besluiten om even naar het zuidelijkste punt van het zuidelijk eiland te rijden, namelijk het plaatsje Bluff. In Bluff bekijken we een aantal leuke bezienswaardigheden en gaan weer terug naar de camping waar we gingen barbecuen, lekker hoor!

Voor 17 januari hadden we een mooie route uitgestippeld richting Te Anau. De route was een van de mooiste routes die we tijdens onze reis gereden hebben, zo gaaf! Ik heb de halve weg uit het raam gehangen om te filmen. Haha, onze tegenliggers zullen wel gedacht hebben... Na een tijdje rijden zien we de fjorden al. Wauw wat mooi! Eenmaal aangekomen in Te Anau vinden we een camping aan het meer met uitzicht op de fjorden. Wat kan kamperen dan toch mooi zijn. We boeken gelijk een tour om de volgende dag te kajakken in Doubtfull Sound. We worden 's ochtends vroeg opgehaald. Voordat we op de plaats zijn waar we gaan kajakken moeten we eerst ongeveer een uur met de boot varen en vervolgens nog een stuk rijden. Eenmaal aangekomen op de bestemming kregen we instructies en de andere benodigdheden om te kajakken. De omgeving is geweldig mooi en we konden niet wachten om te beginnen. We werden afgezet op een punt en moesten vervolgens terug kajakken. Het was zo super super gaaf. Het liefst zou ik iedereen hier naartoe halen en het laten zien, want ik kan niet uitleggen hoe mooi het was! Het water was kraakhelder en net een spiegel en de bergen waren groen, afgewisseld met een top waar sneeuw op ligt. Gek om te kajakken in de zo'n en dan omhoog te kijken en sneeuw te zien! Het kajakken duurde 5 uur, maar vloog voorbij alsof het niets was. Weer een geweldige dag!

Vandaag (19 januari) hebben we een wandeltocht in Milford Sound gedaan. Een pittige tocht van anderhalf uur omhoog klimmen op de berg. Er was niet echt een pad en het regende, dus het was lekker modderig en glad. Het doel was om Lake Marian te zien. Eenmaal bij het meer was het de zware klim zeker waard, wat een uitzicht weer. We stonden tussen de besneeuwde toppen! Heel lang konden we er niet blijven want door de regen ontstonden er overal kleine watervalletjes op het pad, snel weer terug naar beneden dus. Moe en nat maar voldaan weer terug naar het mooie Te Anau.

• 19 Januari 2014 - 10:28

Opa En Oma:

Hoi Tim en Marissa.
    Wat is dit weer een fantastisch reisverslag,en wat is het mooi.
    Wij kijken wel weer waar jullie geweest zijn.
    Het lijkt ons mooier als Australië, wat een belevenis voor jullie.
    Maar geniet er maar van hoor, dit pakken ze jullie niet meer af.
    Maar ik vind wel dat jullie ver weg zijn.
    Heeeeeeeeel veeeeeeel liefs van ons.
    Opa en Oma xxxxxxxx

• 19 Januari 2014 - 10:50

Herman En Betsie:

Wat geweldig weer om te lezen, wat jullie allemaal zien en meemaken.
    We krijgen zo n zin om daar ook te kijken.

• 19 Januari 2014 - 15:53

Danny, Mariska, Tika & Revi:

Hè Tim en maris,

Klinkt weer erg goed zeg! Goed idee om iedereen mee te nemen;-) was het maar waar. Groot avontuur. Nu al nieuwsgierig naar de verhalen! Hier alles goed. Zo Ajax-PSV. Dat mist Tim dan weer wel;-) zal jullie op de hoogte houden van de stand.

Enjoy!