Nieuw-Zeeland! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van timmarissa - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van timmarissa - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland!

14 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Dunedin

G'day!

Vandaag ons eerste verslag vanuit Nieuw-Zeeland! Onze eerste indruk was: wauw!!!

Nadat we waren aangekomen in Christchurch zijn we opgehaald door het Nederlandse gezin waar we verbleven. We hebben daar een hele leuke tijd gehad en zijn heel erg verwend. Super lekker eten (inclusief zoute haring, dropjes en kroketten uit de Nederlandse winkel) en we mochten zelfs gebruik maken van de jacuzzi in de tuin wanneer we wilden. Fijn! We zijn door de Nederlanders meegenomen naar Christchurch en omgeving en hebben gezien hoe mooi het is en welke schade de aardbeving van drie jaar geleden aangericht heeft. Christchurch zelf is net een spookstad. Bijna alle gebouwen zijn ingestort en de gebouwen die nog staan zien er aan de buitenkant goed uit, maar staan ook op instorten. Zo zonde!

Inmiddels zijn we nu twee dagen zelf aan het rondreizen op het zuidereiland. We reizen nu met een auto en een tent het eiland rond, en ik moet zeggen het bevalt ons tot nu toe goed! We vinden de campings leuker dan de hostels. 13 januari zijn we vanuit Rolleston naar Akaroa gereden. De tocht was heel erg mooi, dwars door de bergen. Eenmaal bovenaan zagen we beneden een stuwmeer met helder blauw water. Gaaf om te zien hoe het blauwe meer afsteekt tegen de groene bergen.

Vanuit Akaroa zijn we doorgereden naar Timaru en hebben vervolgens een camping gezocht in Oamaru. Oamaru zelf is een leuk dorpje, maar de grootste bezienswaardigheid waren de 'yellow eyed' pinquins die aan het strand kwamen om te rusten. Echt super leuk om te zien!

Vandaag zijn we via de Moeraki Boulders naar Dunedin gereden. Moeraki Boulders zijn 60 miljoen jaar oude rotsen die op het strand liggen. Het aparte is dat ze zo rond zijn als een voetbal. Het was weer een mega mooie route! In Dunedin hebben we onze tent weer opgezet op een camping om vanavond te verblijven.

Het weer hier is een stukje koeler dan in Australie, en is voor ons even wennen. Vannacht zijn we er een aantal keer uitgegaan om lege flessen te vullen met kokend water, we hadden het zo koud brrr!! De nachten zijn veel koeler dan de dagen. De zon schijnt gelukkig de hele dag, maar er staat een koele wind. We mogen niet klagen want het is alsnog gemiddeld 22 graden, totaal geen winter dus! :)

Groetjes uit Dunedin!

• 14 Januari 2014 - 21:15

Opa/oma:

Hallo Tim en Marissa.
    Nou weer een nieuw avontuur he' wel spannend hoor.
    Ga even alles opzoeken waar jullie geweest zijn.
    Geniet er samen van hoor.
    Heeeeeeeel veel liefs Opa en Oma xxxxx